Háztáji

Megyer Magyarország egyik legkisebb faluja a maga 25 db házával és közel 70 lakosával. Ez a kis falu a teljes elnéptelenedés útján volt (2004-ben 41 lakos). 2005-ben egy lelkes csapattal megfogadtuk, hogy változtatni szeretnénk ezen a negatív tendencián, és elkezdtünk dolgozni azon, hogy a rossz folyamatot megfordítsuk.
Ami minket elkeserít az, hogy a vidéki embereknek kezd elmenni a kedve a sok kudarc és sikertelenség miatt. Itt az emberek azt érzik, a munkájuk nincs megbecsülve. Hiszen a két hónapig nevelt csirkéjükért jó esetben, ha kapnak 500-600 Ft-ot, az 1 óra alatt leszedett almáért 300 Ft-ot. Az egész évben gondozott kiskertben termesztett zöldségeket ha eladják, talán a
Ezt látva szeretnénk egy kampányt indítani, és felhívni az emberek figyelmét arra, hogy tegyenek különbséget az olcsó és a jó között. Most divat a Bio-piac. Súlyos ezreket fizetnek a városi tudatlan emberek a „Bio”-nak titulált termékekért, holott akár a bicskei piacon negyedéért megvehetnék a fejkendős néninél a csúnyácska répát. Igaz, hogy nem „Bio”, de háznál termett, sok gondoskodás mellett, és lehet, hogy a néninek az a kis pénz többet segít, mint a már iparággá vált „Bio”-nak mondott kereskedőn.
Fényt az éjszakában a Hugh Fearnley-Whittingstall által Angliában elindított kampány volt, ami a csirkékre volt csak kihegyezve. A www.chickenout.tv –on bőséges információ van erről. Felhívta a figyelmet arra, hogy a nagyáruházakban nem mindig az olcsó a legjobb. A kampánya végén még a Tesco is megadta magát.
Kérnénk segítséget, hogy itthon is el tudjunk indítani egy ilyen kampányt. Célként a háztáji gazdálkodást szeretnénk propagálni, politika és 4mancs nélkül. Elkerülnénk, hogy a magyar tömeg-termesztők bajba kerüljenek, de felhívnánk a figyelmet arra, hogy meg lehet, és meg kellene vásárolni a háznál termesztett termékeket. A végső célunk az lenne, hogy a nagyáruházakban az emberek bojkottálják a fillérért adott dinnyét, almát, tejet. Reményeink szerint, ha mindenki tisztában van azzal, hogy mennyi munka van ezen termékek megteremtésében, szégyellik megvásárolni a brazil, holland, stb. nyomott áras termékeket, és hátha belátják, hogyha egy kicsit drágább is valami, de azzal a magyar vidéken élőket támogatják.
A mappában található képek előnézete Háztáji